06 15 66 5006 contact@isabelveenis.nl
Selecteer een pagina

Vanuit rust en vertrouwen leven

Grip op je klachten en duik in je perfectionisme. Leer je patroon te herkennen en doorbreken. Creëer een waardevolle basis voor jezelf

 

                Coaching Midden Nederland, Utrecht en Mijdrecht

— Herken je dit? —

r

Je bent vastgelopen met jezelf

Je hebt klachten als vermoeidheid, stress, spanning en onrust. Je hebt er geen controle over, het vliegt je aan en raakt in paniek. Je slaapt slecht, bent geirriteerd thuis en huilt snel of voelt juist niets

r

Je piekert en twijfelt over alles

Je piekert je suf over gisteren en morgen en je hoofd zit vol. Je komt hier niet uit en het kost je bakken energie. Je bent meer afwezig dan aanwezig voor je omgeving. 

r

Je wil controle maar dit lukt niet

Je wil het liefst nu een oplossing. Je vraagt geen hulp en hebt een giga verantwoordelijkheidsgevoel. Het delen is lastig want dan komen ze erachter.

Van control freak naar een relaxed leven

Jessica: Nadat ik pas op de plaats heb gemaakt ben ik tot rust gekomen en verdwenen de ergste klachten. Daarna zijn we aan de slag gegaan met de onderliggende klachten, mijn perfectionistische patroon.

Ik heb nu veel meer rust en ik vertrouw op wat er op mijn pad komt. Ik hoef niet meer overal op te letten en mijn omgeving in de gaten te houden. Wel hou ik me bezig met wat ik belangrijk vind. Ik weet nu wat mijn waarden zijn en ik heb een flinke boost gegeven aan mijn zelfbeeld. Ik haal mijn erkenning niet meer alleen uit mijn prestaties en de bevestiging van anderen. Ik weet al dat ik goed genoeg ben.

Woensdagochtend. Ik zit in een restaurant samen met een vriendin en drinken koffie. Ik voel me ontspannen, warm en heb een lach op mijn gezicht. Het is goed zo en ik vind het fantastisch.

Van control freak naar een relaxed leven

Jessica: Nadat ik pas op de plaats heb gemaakt ben ik tot rust gekomen en verdwenen de ergste klachten. Daarna zijn we aan de slag gegaan met de onderliggende klachten, mijn perfectionistische patroon.

Ik heb nu veel meer rust en ik vertrouw op wat er op mijn pad komt. Ik hoef niet meer overal op te letten en mijn omgeving in de gaten te houden. Wel hou ik me bezig met wat ik belangrijk vind. Ik weet nu wat mijn waarden zijn en ik heb een flinke boost gegeven aan mijn zelfbeeld. Ik haal mijn erkenning niet meer alleen uit mijn prestaties en de bevestiging van anderen. Ik weet al dat ik goed genoeg ben.

Woensdagochtend. Ik zit in een restaurant samen met een vriendin en drinken koffie. Ik voel me ontspannen, warm en heb een lach op mijn gezicht. Het is goed zo en ik vind het fantastisch.

“Het kan enorm opluchten als je ontdekt dat al je klachten horen bij een patroon.”

De kern van je perfectionistische patroon. De veroorzaker van je burn-out klachten.

Ik ontdekte dat als de burn-out klachten zijn vermindert er vaak een herkenbaar patroon bij bijna al mijn coachees zichtbaar wordt. Een patroon dat zich in vele delen van hun leven manifesteert.

Dit is perfectionisme. En dit is vaak de veroorzaker van de burn-out.

Daarom ben ik mij gaan specialiseren door middel van training/opleiding. In het traject wat ik speciaal aanbiedt voor het loslaten van je perfectionisme werken we vooral met jouw onbewuste. Dan creeer je verandering van binnenuit.

Ik gun iedereen een fijn zelfbeeld, een die positief is, goed voelt en werkt.

Want waarom zou jij minder waard zijn dan de koning(in)?

 

Jouw resultaat? Rust en vertrouwen. Daar kun jij op bouwen.

Lekker gewoon jezelf

Een goede basis van waaruit je kunt leven. Met rust en ontspannig, avontuur en plezier.

Een positief zelfbeeld

Jij bent goed genoeg, daar hoef je niet voor te strijden, je erkent jezelf.

Waardevolle cadeautjes

Leven vanuit jouw waarden. Met een goede basis en een positief zelfbeeld hang jij zelf de slingers op. 

Ervaringen van mijn klanten

Ik heb erg veel gehad aan mijn coach sessies met Isabel. Het is zo fijn om even alle gedachten als kaarten op tafel te gooien en daar samen met haar naar te kijken. Wat ligt er eigenlijk op tafel en waar wil ik wat mee doen? Isabel begeleidt dit proces op een zeer professionele wijze en doet niet af aan het feit dat je je thuis voelt, bedankt!”

Esther, 35

Verpleegkundige, Thuiszorg

Via een collega kwam ik in contact met Isabel. Het klikte vrijwel meteen. De manier waarop zij mij direct hielp was duidelijk. Met kleine oefeningen liet ze me inzicht krijgen in mijn handelen en hoe ik daar veranderingen in kon aanbrengen. Het heeft mijn leven wel een positieve verandering gegeven. Dank je wel Isabel! 

Lisette, 46

Zorgmedewerker

Wat kan ik jou bieden?

Herken je jezelf helemaal in de tekst en wil je met mij aan de slag? Maak een keuze uit de twee pakketten.

We starten met een intake, deze is bedoeld om kennis te maken met elkaar en ik leg je het proces uit. Daarna beslis je of je wilt starten en plannen we direct de afspraken in.

Wil jij aan de slag om weer lekker te in je vel te zitten. Met rust, vertrouwen en energie?

Ja, maak dan een afspraak voor een intake.

Veelgestelde vragen

Hoe weet ik of een traject voor mij geschikt is?

Voor alle trajecten geldt:

Wel geschikt

  • Je wilt nu echt wel eens werk maken van je persoonlijke ontwikkeling
  • Je wilt super graag van je klachten af en daar alles voor doen
  • Je bent gemotiveerd, yes dit wil ik!
  • Je bent gemotiveerd en vindt het toch wel spannend. Ja, dat is heel spannend he? En dat snap ik, dat mag er ook bij horen en daar is ook ruimte voor.
  • Je hebt tijd en ruimte om met jezelf aan de slag te gaan, zie vraag hoeveel tijd kost het traject.
  • Als je interesse hebt in jezelf ontwikkelen. Het is naast spannend en onzeker ook onwijs leuk om met je persoonlijke ontwikkeling bezig te gaan. Naast de tranen is er ook ruimte humor namelijk.

Niet geschikt

  • Je wordt gestuurd door je leidinggevende om jezelf eens te ontwikkelen. Maar eigenlijk hebt je zelf geen behoefte, het moet nu eenmaal. Doe het dan niet is mijn advies. Of… kom voor een training om inzicht te krijgen in je patroon en misschien kom je er dan achter wat je leidinggevende bedoelt. Ga dat eerst onderzoeken.
  • Je wil met mijn hulp je omgeving veranderen, nee helaas dat gaan we niet doen
  • Je wil een quick fix, even snel wat tips en tricks…..Ja begrijpelijk en deze vraag krijg ik best vaak. Dit is alleen niet hoe het werkt als je duurzaam wil veranderen. Ja je krijgt tips om direct meer rust te krijgen maar daarna ga je echt aan de slag met je onderliggende patroon.
  • Je wilt dat ik je probleem oplos. Nee dat doen we niet, ik stuur het proces en jij de inhoud. Je gaat zelf aan de slag (zelfhelendvermogen) en daar heb je voor altijd iets aan.
  • Twijfel je nog? Dan doen we de intake en daar kun je al je vragen stellen
  • Als je van mij verwacht dat ik van tevoren een gedetailleerd stappenplan heb voor jouw oplossing. Ja ik werk met een structuur maar dit is volledig afhankelijk van wie ik voor me heb hoe dit verloopt. En weet je, we gaan van controle naar vertrouwen werken. Dus laat je verassen en zie wat er gebeurt 🙂

Weet je niet precies welk traject het beste bij jou past op dit moment? Dan bespreken we dat uitgebreid tijden de gratis intake.

Wordt een traject vergoed?

COACHING

Worden jouw coachtrajecten vergoed door de werkgever? Zie ook vraag werkgever voor de tarieven
Ja, heel veel bedrijven hebben tegenwoordig een budget gereserveerd voor opleidingskosten en persoonlijke en/of professionele ontwikkeling (talentmanagement, communicatieve vaardigheden, stressreductie, grenzen stellen, acquisitietraining, conflictmanagement, duurzame inzetbaarheid) van de werknemers. Uiteraard overleg je met jouw leidinggevende in hoeverre de organisatie een professioneel coachtraject hier ook onder vindt vallen. De kans is groot dat het bedrijf de kosten volledig op zich neemt.

Zijn er vergoedingen te verkrijgen voor jouw trajecten?
Je kunt de kosten aftrekken bij de belastingaangifte alszijnde scholing (persoonlijke ontwikkeling). Check wel goed de voorwaarden hiervoor. Er komt ook een anders systeem in 2021. Dit jaar je na een drempel 250.- de kosten aftrekken.

Worden jouw trajecten vergoed door de arbodienst?
Soms, ga een gesprek aan met de Arbodienst van het bedrijf. In het kader van Wet Verbetering Poortwachter werkt een bedrijf na overleg met de bedrijfsarts vaak graag mee. Zeker als het gaat om zaken als burn-out preventie, langdurig ziekteverzuim of een re-integratietraject. Vraag het gerust even na. De declaratie wordt dan ter betaling naar de werkgever gestuurd. De inhoud van het traject blijft tussen ons.

Zijn jouw trajecten aftrekbaar voor ondernemers en zzp’ers
Ja, als ondernemer of officieel geregistreerde zzp’er kun je zakelijke coaching aftrekken bij de belasting. De kosten vallen binnen de post ondernemerskosten. Voor Ondernemers en zzp’ers zijn de tarieven aftrekbaar voor de IB en de omzetbelasting (21%) is terug te vorderen bij de Belastingdienst.

Kan ik mijn werkgever vragen om mee te betalen?

Jazeker, dit is ook zeer gebruikelijk en eigenlijk bijna al mijn trajecten worden (deels) vergoed door de werkgever. Niet zo gek want jouw werkgever is enorm gebaat bij fijne gezonde en goed functionerende medewerkers toch?

De kosten voor een traject via werkgever zijn wel anders natuurlijk.

Pakket 1        € 1740,-  ex btw

Pakket 2       € 1043,-  ex btw

Pakket 3       € 745,-    ex btw

Losse sessie € 149,-   ex btw

We plannen dan ook gewoon een intake om elkaar te leren kennen, daarna stuur ik een offerte/bevestiging naar je werkgever. Als deze akkoord is kunnen we starten. Het bedrag wordt in een keer gefactureerd en direct aan het begin van het traject gestuurd naar je werkgever. 

Hoeveel tijd kost het mij?

Goeie vraag. Naast de gesprekken ben je natuurlijk aan de slag tussen de sessies door. Reken erop dat je wekelijks zo’n drie uur bezig bent met opdrachten/reflectie. Maar…meer mag ook en je bent ook onbewust of bewust bezig met je traject tijdens je werk bijvoorbeeld of in situaties waar je juist in wil oefenen. Dus in de praktijk ben je meer tijd bezig maar niet kwijt 😉

Kun je me meer vertellen over het perfectionistische patroon?

Ja dat kan ik zeker. Komt ie:

Dit zijn de 10 symptomen van perfectionisme. Bron: www.nipc.nl

  1. Bevestigingsdrang
    Het onvermogen om jezelf te accepteren zoals je bent en je daarbij Oké te voelen. Omdat je hiervoor altijd afhankelijk bent van anderen, wil je door iedereen aardig gevonden worden. Hierbij worden eigen grenzen vergeten en is ‘nee’’ zeggen erg moeilijk voor de perfectionist.
  2. Te hoge kwaliteitseisen stellen – ook voor minder belangrijke zaken
    Een 10 is eigenlijk niet goed genoeg! De perfectionist zal altijd op de tenen lopen om aan de zichzelf opgelegde kwaliteitseisen te voldoen. De lat ligt hoog, ook voor minder belangrijke zaken.
  3. Laag zelfbeeld: mismatchen naar mezelf en naar wat ik doe of gedaan heb
    Perfectionisten voelen zich minder belangrijk dan anderen, of zelfs helemaal niet belangrijk. Ze kijken altijd tegen broers, zussen en later collega’s op.
  4. Faalangst en andere angsten
    Perfectionisten hebben vaak een diepgewortelde angst om te falen en andere angsten zoals bindingsangst, verlatingsangst. Ze kunnen zich erg onzeker voelen of blokkades voelen, vooral in stressvolle situaties.
  5. Drang om alles onder controle te houden
    Controle moet! Controle geeft houvast. De perfectionist kan moeilijk delegeren op het werk, of dingen uit handen geven in het huishouden. De perfectionist doet het zelf namelijk beter dan zijn of haar medewerker of partner.
  6. Heel veel denken en vaak ook piekeren
    Perfectionisten zijn heel goed in piekeren. Dit kunnen ze zowel overdag als s ’nachts over allerlei zaken en mensen, en vooral ook over zichzelf. Dit kan slecht slapen en stress als gevolg hebben.
  7. Uitstelgedrag
    ‘’Iets’’ houdt de perfectionist tegen om zaken aan te pakken en zorgt voor uitstelgedrag. Ook al ligt er een goede planning klaar, een to-do list, toch kan het lastig zijn om de juiste prioriteiten te stellen. Het klinkt niet logisch in combinatie met perfectionisme, maar is het júist wel. Perfectionisten hebben vaak de eerder genoemde diepgewortelde angst om te falen en proberen daarom niet zelden taken voor zich uit te schuiven, uit angst dat ze het niet goed zullen doen en/of kritiek zullen krijgen.
  8. Moeilijk kunnen kiezen of beslissen
    Keuzes maken is moeilijk, want ‘’kiezen is verliezen’’. De perfectionist zal lang wikken of wegen, voordat een keuze wordt gemaakt. Een keuze maken is stressvol. Of het nu gaat om wat je zal eten in het restaurant of het al dan niet accepteren van een nieuwe baan.
  9. Te groot verantwoordelijkheidsgevoel – te grote betrokkenheid
    Door het te grote verantwoordelijkheidsgevoel nemen perfectionisten vaak veel taken voor hun rekening, ook taken en verantwoordelijkheden die duidelijk bij anderen, zoals collega’s of gezinsleden horen.
  10. Doorgaan – nooit opgeven, wat er ook gebeurt.
    Perfectionisten gaan gemakkelijk over hun grenzen heen. Ze gaan bijvoorbeeld toch naar het werk, wanneer ze ziek zijn. Lichamelijke klachten worden vaak genegeerd, totdat ze letterlijk ‘’opgebrand’’ zijn van het altijd maar doorgaan en het niet opgeven, wat er ook gebeurt. Dit is de rode loper naar Burn-out!

 

 

Wil je meer info over burn-out klachten of een test doen?

Ja natuurlijk, dit snap ik helemaal. Klik hier voor meer inzicht in je klachten.

Of als je al toe bent aan het onderliggende patroon wat vaak de oorzaak is van je burn-out klachten dan is het zeer aan te raden om mijn ebook. Inzicht in je patroon te lezen. Dan heb je naast inzicht ook direct tips om mee te starten.

Waar vindt het traject plaats?

De gesprekken vinden plaats in Mijdrecht of Utrecht. Zie ook lokaties

De wandelsessies zijn altijd in Haarzuilens (utrecht, dit is een fantastisch en nog zeer rustig wandelgebied.

Over mij als coach?

Ik luister en begrijp je goed. Met metaforen en tekenen leg ik jou helder en duidelijk uit hoe patronen in elkaar steken. Van buiten maar ook bij jou van binnen.

Inzicht en bewustwording is het halve werk.

Er is een groot verschil tussen iets zijn en iets hebben. Je bent niet je onzekerheid of je angst.
Je hebt het. Dus als je het niet bent maar wel hebt kun jij er ook mee om leren gaan.

Je creert direct ruimte om er anders mee om te gaan, daarbij voel je ook een verschil.

Ik laat je voelen met oefeningen hoe jij een situatie beleeft, super krachtig en inzichtgevend. En je bent al aan het veranderen op onbewust niveau.

Grip op je patronen, zo zit je in je onzekerheid en zo stap je er weer uit, dat kun je leren.

Gaan wij samen aan de slag? Let's do it!

De 10 symptomen waaraan je perfectionisme herkent?

 

Bevestigingsdrang

Het onvermogen om jezelf te accepteren zoals je bent en je daarbij Oké te voelen. Omdat je hiervoor altijd afhankelijk bent van anderen, wil je door iedereen aardig gevonden worden. Hierbij worden eigen grenzen vergeten en is ‘nee’’ zeggen erg moeilijk voor de perfectionist.

Faalangst en andere angsten

Perfectionisten hebben vaak een diepgewortelde angst om te falen en andere angsten zoals bindingsangst, verlatingsangst. Ze kunnen zich erg onzeker voelen of blokkades voelen, vooral in stressvolle situaties.

Heel veel denken en vaak ook piekeren

Perfectionisten zijn heel goed in piekeren. Dit kunnen ze zowel overdag als ’s nachts over allerlei zaken en mensen, en vooral ook over zichzelf. Dit kan slecht slapen en stress als gevolg hebben.

Uitstelgedrag

‘’Iets’’ houdt de perfectionist tegen om zaken aan te pakken en zorgt voor uitstelgedrag. Ook al ligt er een goede planning klaar, een to-do list, toch kan het lastig zijn om de juiste prioriteiten te stellen. Het klinkt niet logisch in combinatie met perfectionisme, maar is het júist wel. Perfectionisten hebben vaak de eerder genoemde diepgewortelde angst om te falen en proberen daarom niet zelden taken voor zich uit te schuiven, uit angst dat ze het niet goed zullen doen en/of kritiek zullen krijgen.

Laag zelfbeeld: mismatchen naar mezelf en naar wat ik doe of gedaan heb

Perfectionisten voelen zich minder belangrijk dan anderen, of zelfs helemaal niet belangrijk. Ze kijken altijd tegen broers, zussen en later collega’s op.

Moeilijk kunnen kiezen of beslissen

Keuzes maken is moeilijk, want ‘’kiezen is verliezen’’. De perfectionist zal lang wikken of wegen, voordat een keuze wordt gemaakt. Een keuze maken is stressvol. Of het nu gaat om wat je zal eten in het restaurant of het al dan niet accepteren van een nieuwe baan.

Te groot verantwoordelijkheidsgevoel – te grote betrokkenheid

Door het te grote verantwoordelijkheidsgevoel nemen perfectionisten vaak veel taken voor hun rekening, ook taken en verantwoordelijkheden die duidelijk bij anderen, zoals collega’s of gezinsleden horen.

Doorgaan – nooit opgeven, wat er ook gebeurt.

Perfectionisten gaan gemakkelijk over hun grenzen heen. Ze gaan bijvoorbeeld toch naar het werk, wanneer ze ziek zijn. Lichamelijke klachten worden vaak genegeerd, totdat ze letterlijk ‘’opgebrand’’ zijn van het altijd maar doorgaan en het niet opgeven, wat er ook gebeurt. Dit is de rode loper naar Burn-out!

Te hoge kwaliteitseisen stellen - ook voor minder belangrijke zaken

Een 10 is eigenlijk niet goed genoeg! De perfectionist zal altijd op de tenen lopen om aan de zichzelf opgelegde kwaliteitseisen te voldoen. De lat ligt hoog, ook voor minder belangrijke zaken.

Drang om alles onder controle te houden

Controle moet! Controle geeft houvast. De perfectionist kan moeilijk delegeren op het werk, of dingen uit handen geven in het huishouden. De perfectionist doet het zelf namelijk beter dan zijn of haar medewerker of partner.

Bron: nipc.nl

Duik in je perfectionisme en creëer verandering in de diepte.

Gaan wij samen aan de slag?